۳۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۶:۱۷

دولت به طرح‌های نفتی ساخت داخل وام می‌دهد

دولت به طرح‌های نفتی ساخت داخل وام می‌دهد

معاون رئیس جمهور با اشاره به تاسیس یک صندوق جدید برای پرداخت وام به طرح‌های پژوهشی و ساخت داخل در صنعت نفت و سایر صنایع کشور، اعلام کرد: دولت به طرح‌های نفتی ساخت داخل وام 4 تا 16 درصدی پرداخت می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری امروز در در جمع سازندگان، پیمانکاران و مشاوران مهندسی صنعت نفت با اشاره به راه اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: یکی از مهمترین ماموریت‌های تاسیس این صندوق پرداخت وام‌های کم بهره به سازندگان، پژوهشگران و شرکت‌های دانش بنیان است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه این صندوق وام‌های 4 تا 16 درصد در اختیار طرح‌های ساخت داخلی، پژوهشی و علمی قرار می دهد، تصریح کرد: با مذاکرات انجام شده با وزارت نفت، این وام‌های کم بهره به سازندگان و صنعتگران صنعت نفت کشور هم تعلیق می گیرد.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید، سقف پرداخت وام به طرح‌های پژوهشی و ساخت داخل کالاهای صنعت نفت را 15 تا 16 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: علاوه بر این، یک خط اعتباری از صندوق توسعه ملی برای ارائه تسهیلات به طرح‌های پژوهشی و ساخت داخل صنعت نفت و سایر حوزه های علمی و پژوهشی هم پیش بینی شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه علاوه بر پرداخت وام و تسهیلات، صندوق صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امکان تامین ضمانت نامه‌های طرح‌های پژوهشی، ساخت داخل و علمی را هم در دستور کار قرار داده است، ارائه پیش پرداخت اجرای طرح‌ها، ارائه تسهیلاتی همچون معافیت‌ مالیاتی و در برخی مواقع خاص معافیت گمرکی از دیگر ماموریت های تاسیس این صندوق است.

ستاری با یادآوری اینکه وام‌های 4 درصد صرفا به طرح‌های پژوهشی، علمی و ساخت داخل در مناطق محروم کشور اختصاص می یابد، خاطرنشان کرد: معاونت علمی رئیس جمهوری از فراخوان وزارت نفت برای تولید 10 گروه کالاهای پرمصرف نفتی حمایت می کند.

کد خبر 2336372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha